Friday, December 21, 2007

Älvehistoria i nya Jork

Det var juleafton, gullet
I fylletanken
En gammal man sa att, han ser inte ännu en
och sedan sjöng han om
den gamla bergsdaggen
jag vände bort mig själv
och drömde om dig

kom på en lycklig en
kom in arton mot en
jag har en känsla att
de' här året är för dig o mig
så glad jul min vän
jag älskar dig gullet
jag ser en bättre tid
när våra drömmar tar vid

Bilar stora som diskar
stora floder av guld där
men vinden och slasket
går rakt igenom dig
när du tog min hand
på en kall julenatt
så lovade du att
broadway var där för mig

du var snygg
du var vacker
drottning i götecity
när bandet var klart
så skrek de för mer

Sinatra han svängde
o fyllorna de skrällde
vi kysstes på hörnet
och dansa' en natt!

och snutarkören dom sjöng ut om
gamla dagars sång
och klockorna ringde ut
för juldagsmorrn!

Du är så dum
du är skum
du är'n slamkryparskum
ligger död där på gatan som ingenting alls!

din satan, din jävel
din totala skitstövel
ja god jul då din satan
hoppas de' inte blir nåra fler!

och snutarkören dom sjöng ut om
gamla dagars sång
och klockorna ringde ut
för juldagsmorrn!

jag kunde vart nån alls
någon annanstans
du tog mitt hopp och liv
utan samvetskval

jag tog de hem vet du
jag döpte dem efter mig
jag behövde någon här
att jämföra någonting med

och snutarkören dom sjöng
gamla dagars sång
och klockorna ringde ut
för juldagsmorrn!

No comments: