Sunday, November 18, 2007

Mina kvarter

Tog en liten promenad idag, när jag skulle handla. Gick runt lite, upp på kullen och runt sådär. Det var rätt mysigt; först uppe på kullen med underbar utsikt: molnen som gled över himlen, höstlöven på marken, solen som varsådär guldfärgad. Mina lajvare har tydligen flyttat på sig från gräsmattan nedanför och skaffat fler medlemmar, för de var dä uppe och fajtades med svärd, sköldar och grejs. Såg jättetrevligt ut, de hade med sig sittunderlag och fika och hela fadderullan, och en stor snäll hund var bunden vid ett träd med ett långt koppel så den kunde gå runt och nosa. När jag gick förbi hade den ansiktet begravt i sin vattenskål.

Sedan så gick jag ner mot affärn. Äldre herrar som gick runt med käpp, de coola skejtar/BMX-kidsen som var på väg in i sin tunnel i berget där de åker och gör trix. Gick förbi skyddsrummet där de har BDSMfest då och då, och antagligen var det det igår: det stod några kvarglömda plastmuggar med sugrör uppe på ett par stenar, där folk antagligen suttit och pratat och hånglat.

Men guu va mysigt! som en stockholmare skulle säga.

No comments: