Tuesday, June 24, 2008

Death Is Too Good For These Fuckers

Hittade detta via Pandagon, vilket omedelbart resulterade i en sönderbruten morot flygande genom lägenheten av ilska*.

Kort sagt är det ännu en av dessa förbannade "min religion säger att det är fel, så jag tänker inte göra mitt jobb"-händelser: vissa ambulansförare har vägrat att skjutsa akut sjuka kvinnor till womens clinics för läkarvård, eftersom det var troligt att kvinnorna skulle behöva ha en abort av hälsoskäl. Och lagen ger dem rätt att vägra.

Det är ju inte första gången; det finns ju de berömda fallen med apotekarna som vägrar sälja p-piller eller dagen-efter-piller, för att gud tycker att varje spermie är helig.

Skitstövlar. Det är ju precis vad man vill höra dagen efter när man vill ha ett dagen-efter-piller; att jag inte kan få köpa något för att det är emot hans religion. Jag har ett förslag: ifall du tycker det är fel att sälja vissa piller, bli inte pillerförsäljare! Om du tycker det är fel att skjutsa människor till vissa medicinska procedurer, kör inte ambulans!

Ta mig fan, det är som att vara muslim och bli grisbonde, och sen hävda att du har rätt att inte röra eller interagera med grisarna utan att få kicken. Dumjävlar.



*Inte morotens ilska, alltså. Det hade varit creepy. Min ilska.

No comments: