Friday, April 18, 2008

Bring On The Zombies!

Jag var och "storhandlade" häromdagen, vilket för mig betyder att jag köper två korvburkar på samma gång samt en reservuppsättning hamburgerbröd och en extra ring falukorv, enbart för att jag ska slippa gå så ofta till affärn och för att jag vet att jag snabbt äter upp det.

Så när jag packat in allt där det skulle vara, och såg att jag hade två burkar pilsnerkorv, två förpackningar knäckebröd, sex hamburgare, massor med gurka, potatis och ris, ett kilo köttbullar, och så vidare och så vidare, det vill säga en för mig tämligen välfylld kyl, så dyker en liten tanke upp i huvudet:

"Vilken tur! Om det blir zombieapokalyps nu och jag måste stanna inlåst i min lägenhet så har jag ju mat för flera veckor, om jag ransonerar!"

Helt oironiskt. Men det är sant; jag överlever iallafall ett par veckor i zombikalopsen ifall den kommer nu. Och det får mig att känna mig lite säkrare.

No comments: