Thursday, April 17, 2008

"I'm sorry, we're revoking your bike license"

Jag skulle fixa upp cyklen (ej felstavat, det är Marions fel) idag, men när jag gick ut så märkte jag att däcken var tomma. Detta var ju förstås inte så konstigt då den fått stå för sig själv sedan Adam var länsman, så jag gick och tog ut min cykelpump och tänkte pumpa däcken sådär händigt.

Men, hur jag än försökte och vände och vred så funkade det inte; däcken blev bara tommare och tommare då luften pyste ut runt pumpen. "Fanken", tänkte jag, "pumpen är kass. Jag får köpa en ny eller hitta en mack med gasklocka." Så gav jag upp och gick in.

Men så kom jag på att det är ju en adaptiv pump, som man kan ställa in efter olika ventilsorter, och jag tänkte att jag kanske hade fel sort inställd bara, så jag gick och googlade pumpens manual för att se ifall det stod något om hur man ställde om den.

Då upptäcker jag att det står, klart och tydligt i handboken, att pumpen inte fungerar ifall man inte fäller upp en liten flik.... och det hade ju jag inte gjort....

Ja. Jag är för dum för att pumpa luft.

No comments: