Wednesday, April 23, 2008

$$$ To Regina Spektor, By Proxy

Jag och kompis Luc var ute och tog ett par öl idag, för skojs skull. Vi satt ett tag på en uteservering och försökte suga i oss det sista av kvällssolen, sedan gick vi över till Skål! och spelade schack och pratade strunt och drack mer öl.

På vägen hem passerade vi en gatumusikant, som jag inte ägnade någon större uppmärksamhet åt. Inte förrän vi redan passerat honom och kommit en bra bit längre bort, då något började kittla mitt bakhuvud. Det var något med musiken och tonerna som påminde mig om något.

Sedan insåg jag att han spelade en omgjord cover av On The Radio av Regina Spektor! Flämt! Sådant får inte gå obelönat, så jag gick tillbaks och gav honom en tjugolapp i ren belöning. Go REgina SPEKTor!

1 comment:

Anonymous said...

On the Bradyons!