Wednesday, July 9, 2008

Vit Vecka

For the record, så har jag druckit så gott som konstant sedan 7e Juni eller så; först hultsfred, sedan midsommar, sedan west coast riot, och nu roskilde. Däremellan har det ju varit så att kompis J har bott här, så vi har gått ut och tagit öl en hel del. Plus after workar, solskensuteserveringar och utekvällar med klasskompisar.

Så, det har blivit en hel del satans drickande.

Och även förutom det, så har jag ju inte precis varit den som spottar i glaset innan det heller. I snitt har jag väl druckit vin eller öl typ två gånger i veckan det senaste året eller så, skulle jag tro. Kanske lite mer, kanske lite mindre, jag har inte hållit räkningen.

Så. Det börjar bli mycket drickande.

Jag märkte att jag började få problem redan innan roskilde; jag och J satt på Halta Lottas och tog litet att äta (dagens för 99 kronor, varje dag, och då ingår öl/vin! omg!). Men jag kunde inte äta ordentligt, för mina händer darrade så. Jag var tvungen att skära upp all maten först och sedan äta med gaffeln i högerhanden, som amerikanerna gör, för jag kunde knappt träffa av maten eller munnen med vänsterhanden.

Det är klart, jag hade ju varit på två festivaler och varit på sticky tre dagar i sträck innan, så det kan ju lika gärna varit bakfylla + utmattning.

Men.

Det var en dag på roskilde också, då jag var allmänt trött och förvirrad hela dagen, jag hade ingen ork och var fruktansvärt lättroad och låg bara vid tältet och slöade, och med skakiga händer. Sådan var jag hela dagen, till sån grad att vi skämtade om det. Men så korkade någon upp en flaska desertvin, och efter bara två små klunkar så försvann alltihop: jag blev piggare, händerna slutade skaka och jag fick energi.

Hmm.

Det kan ju ha varit för att det var ungefär då som solen hade försvunnit ur "The Hour Of Death" och att det äntligen hade varit skugga i typ en halvtimme så att jag inte var totalt överhettad, och att jag på pavlovs-hundarskt vis helt enkelt associerade smaken av vin med "nu blir det party!" och att kroppen då skärpte till sig för att partaja.

Men.

Det låter onekligen som ett klassiskt tecken på att närma sig alkoholism. Something I do not really want to be a part of.

Så! Nu, sedan måndag, råder en vit vecka. Bara för att se vad som händer. Ingen sprit, utom möjligtvis EN (och enbart en) öl för att vara social en kväll, ifall det inte finns typ kaffe eller så. Inget vin. Inga cigaretter. Nuthing.

Så, ifall jag verkar osocial på nått after-work eller så, så är det därför.

1 comment:

Lisa said...

Duktig! Och drick mer vatten. Darriga händer och förvirring, det låter misstänkt vätskebristigt.