Sunday, July 20, 2008

Worst. Muggers. Ever.

Så, i fredags, efter en blöt utekväll på sticky. Jag är tämligen överförfriskad och tar därmed en taxi till gamlestadstorget, och går hemmåt därifrån. Eftersom det är tråkigt att gå, så sätter jag mobilen på att spela musik och sätter den i bröstfickan, så jag har nånting att lyssna på medans jag går (alltså inte spela musik i mina hörlurar, utan helt vanligt högt och ljudligt).

Nånstans kring SKF blir jag påhoppad av två (jag tror de var två) personer, som ger mig ett par örfilar, sparkar undan benen på mig och sätter mig i ett strypgrepp, och jag är på tok för överraskad, full och mild för att försöka göra nått slags motstånd. Killen som håller mig i strypgrepp kräver att jag ska ge honom mina pengar och min mobil.

Here's the "Worst" part i "Worst. Muggers. Ever.": Jag säger att jag inte har några pengar, vilket ju inte är sant. Och jag säger dessutom att jag inte har någon mobil, vilket ju UPPENBARLIGEN inte är sant eftersom vem som helst kan höra att den är i min bröstficka och spelar musik.

Men: killarna TROR uppenbarligen på det här, för de tar varken min börs eller min mobil, utan springer därifrån efter lite mer uppruffande.

Så jag klarar mej undan med näsblod, lite blåmärken och en ömmande vänsterankel, men utan att bli av med nånting värdefullt.

Klantar. De borde gå en ABF-kurs i rån.

No comments: