Friday, September 21, 2007

Den Tid Som Varit

Jag vet, jag vet, jag uppdaterar alldelles för sällan.

Detta har hänt på sistone: jag har fått en smäll på käften av min granne. Till mitt försvar kan jag säga att jag slog tillbaks, samt stal hans tequila. Jag har varit på Sticky, där jag lyckades med konststycket att inte supa mig blind utan bara dricka ett par cider. Jag har tillbringat större delen av mina timmar på chalmers, där jag lärt små vektorer att hitta minima till funktioner. Jag har läst ut en bok av Iain M Banks och börjat på en ny. Jag har köpt ett stycke Berlinmur från kalla krigets dagar som ligger på mitt skrivbord. Jag har köpt Lars Demians skiva, samt gått på hans konsert. Jag har varit hos tandläkarn, som förklarat att jag borstar tänderna som andra skrapar färg från husväggar, och att jag måste sluta med det annars kommer jag skrapa av mig allt tandkött. Jag har fått pengar av far och mor till tandis, samt spanat ut ett par Bluetoothhörlurar jag skall köpa när CSN kommer in nästa vecka. Jag har försökt lämna blod, men det gick inte. Jag har raggat lite men det gick inte heller. Jag har laddat hem Dexter säsong ett till Marion inför besöket till helgen. Jag har köpt baugett på chalmers i ren tristess. Jag har spelat trummor och fått höra att jag lär mig snabbt, trots att jag själv inte tycker det. Jag har fått lära mig av tandis att så gott som alla chalmerister har problem med tänderna för att de dricker för mycket kaffe, äter för mycket automatgodis och att de gnisslar sönder tänderna om natten i ren stress. Jag har fyllekollaborerat med mina vänner och kommit ihåg iden om en second-hand-dejting-firma, samt kommit på en ny ide om en bar som ska heta Runt Kröken. Jag har somnat lätt förtvivlad över hur chalmeristandet går med Howard i min famn. Jag har återsett Idiocracy samt 1408. Jag har vart i skåne och grillat och lekt med hund och sjungit Total Eclipse of The Heart, fast det var ett tag sedan.
Och mer saker, fast de har jag glömt just nu.

No comments: