Thursday, September 13, 2007

Tjohej!

Problem som har löst sig på sista tiden:

  • CSN har förlåtit mej och tagit mej tillbaka till sin fårflock. Så, för mixa metaforer hej vilt, så behöver jag nu inte frukta svältvargen utan står under mamma CSNs beskyddande vinge.
  • Jag kan nu programmera. Det gick inte att göra på min användare förut, men efter en trekvarts tjat på helpdesken så har det nu fixat sig.
  • Jag har början på en plugggrupp på chalmers som börjar formas! En av dem gjorde sitt kandidatjobb inom Artificiella Neurala Nätverk, så han kan masor om det, och jag ska få kopiera hans kod så jag kan fräsha upp mina C-kunskaper. (Nej jag ska inte fuska! Bara så jag kan kolla upp syntaxfel och sådant.) Vi ska också sätta oss imorrn och göra en massa matte, så detta borde funka bra.
  • Jag har knäckt de få matteproblem jag hade, så nu är självkänslan och mattekunskaperna på väg tillbaka. Tjo!
  • Ny pluggregel skall införas frånochmednu: Jag ska sitta till fem varje veckodag, oavsett vad. Det finns alltid nått man kan göra, det blir sju timmar på chalmers per dag, vilket är bekvämt. Behövs det kan jag ju sitta längre, men jag ska inte falla för frestelsen att kunna gå hem tre bara för att jag slutar då. Detta kommer göra att jag kommer komma bättre i fas.
Plus: jag har förhandsbeställt ett spel, vilket innebär att jag kommer få en bit av Berlinmuren i promotionmaterial. Coolest thing evar!

No comments: