Sunday, September 2, 2007

Rädd Rädd Rädd Rädd Rädd Rädd Rädd

Av flera anledningar.

Till exempel: I fredags gick vi på skål för att dricka lite öl. Efter vi suttit där ett par timmar så ringer klasskompis Joh och undrar ifall jag är på väg till Sticky, eftersom han och några av hans kompisar är på väg dit. Eftersom jag gillar sticky och inte har träffat klasskompis Joh och har kompisar på ett tag så hängde jag gärna på.

Dagen efter räknar jag ut att jag bränt minst åtta hundra på den kvällen. Det är alltså två öl, två eller tre strawberry daiquiris, en mojito och sedan cider för drygt 400 spänn, vilket är cirka tio cider. Mitt minne är suddigt och lite oklart, men jag har inga riktiga minnesluckor utan bara lite osäkerhet. Men jag menar, det kan väl fan inte vara nyttigt att kunna sätta i sig en sån mängd utan att kräkas? Det kan ha varit ett par shots iblandade, jag är inte säker.

Får ta det lite lugnt nu ett tag framöver tror jag. Aloholism ligger i släkten, etc.

Annan anledning: Tillbaka till Chalmers imorrn. Har inte pluggat på nästan ett år, kommer jag ihåg tillräckligt mycket? Har jag tappat suget så att det blir olidligt tråkigt? Har jag gjort allt rätt när jag anmält mig? Krävs det mer programmering än jag trodde och kommer detta bli skitsvårt? Kommer jag att hitta klasskompisar, eller kommer det bli så att utbytesstudenterna hänger med varandra och lämnar oss svenskar i sticket? Får jag CSN?

Fjärilar i magen är inte rätt ord. Mera som alligatorer i magen.

Annan anledning: Restskatt ska betalas. Likaså trumkursavgift, CROCmedlemsavgift och studieböcker. Hur fan ska jag ha råd med det? Det är ju en hel månadslön, bokstavligen. Plus att jag tror att TV-licensen är due any time nu. Satan Satan Satan Satan

No comments: