Friday, October 12, 2007

Ha ha ha! Revansch!

Revansch är en rätt som helst serveras varm fast tretti minuter sen.

Jag bestämde mig för att fira fredagen med att äta den klassiska kycklingkebabpizzan som min pizzeria har. Så jag spatserade in, hejade på pizzanissen och beställde, som jag alltid gör: "Hej! Kan jag få en... kycklingkebabpizza utan peperoni?"

Och pizzanissen, han säger. "Jovisst! Du, kolla här!" Och så visar han att det redan liger en färdiggräddad pizza i ugnen. Det var tydligen en tjej som hade beställt två kycklingkebabpizzor, men bara haft mynt till den ena och de tar inte kort. Så den andra hade helt enkelt legat på eftergrddning i typ tretti minuter.

Nu... vem är det som jag känner vars tjej är på besök, (så hon vet inte att de inte tar kort) och vem vet jag som älskar kycklingkebabpizzan, och vem bor i närheten?

Svaret är förstås grannen jag hamnade i slagsmål med! Så här sitter jag, äter hans pizza som jag fick köpa billigare och slapp vänta på, medans han måste nöja sig med en halv pizza! Det förtjänar han efter att ha slagit mig så min käke klickade i flera dagar!

Jag må vara småsint, men det enda som kan uttrycka mina känslor just nu är följande bild:

No comments: