Monday, October 1, 2007

Monday Monday Monday

Idag. Ja, vad ska man säga om idag? Vi kan väl börja med igår.

Söndag: jag måste göra klart en inlämningsuppgift innan måndag morgon 10.00. När jag kommer in upptäcker jag att mina beräkningar, som har fått stå över natten, inte beräknade två olika saker som de borde göra; de beräknade samma sak två gånger. Så jag saknade en hel del viktiga värden, och det tar cirka ett dygn att räkna fram nya.

Detta insåg jag klockan tolv. Det vill säga, inte ett dygn innan deadline.

Så, dagen bestod i att panikscrambla ihop så många lösrykta värden jag kunde, räkna fram ersättningssaker på en massa olika datorer och hoppas att ingen annan loggade ut mig från dem, samt försöka komma överens med Teh Girl From Earlier ifall vi hade tid och ork att träffas den dan. Hon hade vart på en fest nånstans långt från götet på lördagen och sovit över där, så hon var helt slut.

Men men. Jag tvingade fram de små resultat jag kunde ur de värdelösa scraps av information jag lyckats skrapa ihop och gjorde något som liknar en rapport av det, lät datorerna jobba över natten till idag måndag, och kallade det för en dag.

Jag kom hem till Teh Girl vid typ fem, vi drack te och pratade och kollade stämningen, som visade sig vara väldigt lovande. Vi snackade skit, hon berättade om hur hon skulle göra om sitt kök och sånt, jag berättade lite spritt om ditt och datt och berömde hennes smak, gentleman som jag är. Vi köpte lite godis vid Roy's Livs och bäddade ner oss i soffan och pratade, myste, såg på lite tv och pratade lite mer. Det regnade som om gud dragit ur proppen i badkaret, så jag sov över och vi myste lite mer och pratade om allt möjligt tills timmen blev sen.

Så idag, släpade jag mig ur sängen trött som ett djur efter bristen på sömn, tog mig in och slängde ihop resten av rapporten med värdena som jag räknat ut under natten, lämnade in den och satt igenom en lektion, sedan käkade jag lunch med Teh Girl i kårhuset.

Nu, resten av dan ska jag bara chilla och ta det lugnt. Det blir en hektisk vecka fylld av programmering, så det gäller att passa på att njuta när man kan.

I gotta tell you, det här är ganska trevligt.

2 comments:

Lisa said...

Roys? Så hon är en f.d. granne till mig alltså?

Kanot said...

Jepsan. Fast hon bor i de höga vita husen snarare än huset du bodde i.