Friday, August 3, 2007

Ack och ve

Kompis Mri är i stan, och sover på min soffa ikväll. Och förstås, så gick vi ut ikväll.

Hon kom hit ikväll direkt från tåget, och det första som hände var att hon krävde sprit och epilerade sina ben.

Så, jag gav henne lite baccardi/fanta, och med "lite" menar jag "en satans massa". Så vi drack oss tämligen salongsberusade på den flaskan, käkade chips och drev med grannen henrik kompis stefan innan vi drog ut på stan för att leva rövare.

Mri hade aldrig vart på BersÅBar innan, så vi drog dit, för att hon skulle kunna säga att hon en gång hade varit där. Jag tänkte något i stil stil med "meh", men så fort vi kom in upptäckte vi att det var någon som glömt över 200 spänn på bardisken, utan att nån ville ha de, så det vi tog det. Första pubrundan som vi gått plus!

Men dock, som händer ibland, så slog verkligheten till. Mri var tvungen att söka tillflykt på damrummet och jag stod utanför och väntade. Jag träffade dock en otroligt trevlig flicka med fräknar som också väntade på någon, och hon presenterade mig för hennes kompisar. Vi pratade strunt mest hela tiden medans vi väntade på våra vänner, sedan gick vi ut och satte oss och drack alkohol i olika former. Vin, cider, öl, fantatiskt trevligt.

Jag hann dock inte bli mer bekant med henne (tolka det hur ni vill) innan jag kände mig tvungen att gå och kolla hur mri mådde. Hon mådde inte så bra, så jag hjälpte henne hem. Jag sprang på fräkneflickan (Anna) på vägen, och hon kallade mig "gentleman" och "hjälte" när jag förklarade vad jag gjorde, så om jag träffar henne igen har jag mitt på det torra.
Väldigt trevlig flicka må jag säga, helt i mitt tycke.

Vi tog en taxi hem efter diverse pit stops vid kanalen av uppenbar anledning, och till slut nu är vi hemma. Dags att söka tillflykt till sängen och Johnblundland.

No comments: