Wednesday, August 15, 2007

Är Jag Konstig?

Okej, först of all: Kanske Too Much Info.

Dagen efter en trevlig utekväll; dansat och druckit öl och hånglat med en tjej på sticky som jag sedan hamnat i säng med. Vaknat på morgonen, morgonhånglat litegrann, jag är trött och någorlunda bakis.

Jag minns inte varför, men av någon anledning skämtar hon om att hon egentligen är en kille. Jag är, som sagt, trött och bakis, så jag är först osäker på om hon skämtar, så jag säger: "seriöst?"
"Opererad" säger hon, och sedan ler hon så jag fattar att hon skämtar. "Skulle det ha gjort något?" frågar hon sen.

Och jag känner efter inombords, och upptäcker att nä, det skulle faktiskt inte ha gjort någon skillnad alls ifall hon brukade vara kille förr. Inte det minsta.

Är jag normal på det viset, eller är jag konstig? Jag brukar alltid anta att jag är genomsnitt i sådana här saker när jag inte har någon aning, men jag har upptäckt att det inte är någon bra ide. (Till exempel trodde jag att alla människor var ateister när jag var i tonåren och att bara en liten liten procent av mänskligheten fortfarande trodde på någon slags gud. Jag trodde de allra kristna med mera behandlade gud på samma sätt som vi behandlade tomten; en kul grej som vi alla visste inte var sann, men som vi låtsastrodde på för skojs skull).

Så: normal eller konstig att inte bry sig om vilken kön ens partner "egentligen" är?

No comments: