Sunday, August 5, 2007

Very

Very. Det är allt man kan se står på min stackars skadade iPod när man försöker ladda den. Tre fjärdedelar av skärmen är bara svart, och den går inte att slå på. Det står bara Very.

Undrar vad det ska stå egentligen. Very Low Battery? Dyker inte upp i datorn heller. Very Bad Connection? Very Sorry, But I'm Dead?

Jag har alltså ingen musik att lyssna på när jag cyklar, men jag vill ut och cykla. Men var? varför? Till vem? Alla andra är ju i stort sett bortresta, så enda anledningen är ju möjligtvis att jag tycker det är skoj. Men det är inte skoj, inte utan musik.

Så tillbaks på ruta ett. Vad står Veryet för? Och hur gör jag så att Veryet blir ett bra Very? Ett Very Happy To Help You, Sir, Please Enter Music?

Eller hur ska jag annars orka cykla runt, bland motorbuller, blåst och skrikande ungdomar?

No comments: