Saturday, August 18, 2007

Hänt På Vagnen På Väg In Till Sticky

Bestämde mig för att fara in till sticky igår, bara för att dansa lite och så. På vagnen börjar jag prata med ett gäng som sitter där och är på väg in till Kelly. Vitt spridda människor, allt ifrån en kille i min ålder till en kvinna i femtioårsåldern och en utländsk kille i trettiårsåldern som inte pratar svenska.

Jag snackar med killen i min ålder på vägen in, sedan vid grönsakstorget hoppar jag av. Vinkar hejdå till alla i gänget som glatt (och högljutt) vinkar tillbaks.

Och en tjej som sitter längst bak i gänget, som jag knappt sett ens och absolut inte pratat med, höjer sin ölburk och ropar (väldigt nyktert) "Du knullar jävligt bra!"


Det känns skönt att gå på sticky med en komplett främlings välsignelse över sig.

No comments: