Wednesday, August 1, 2007

NIN, igen

Jag fick mina NIN-ståplats-biljetter idag, och är lite packad (var ute en sväng) så jag måste bara skriva denna post.

Om jag vore gud, skulle det finnas planeter vars enda syfte vore att hylla Trent Reznor. De skulle vara täckta av monument, pyramider, folkslag vars ena uppgift i livet vore att framställa Trent som människans gåva till gud.

Om jag vore diktator, skulle aldrig Trent behöva frukta för någonting igen. Han skulle få en livvakt, en satans massa pengar, hus, hyra, mat... vad han än begärde.

Seriously, bästa artisten någonsin. Ifall det finns ett afterlife kommer Mozart och Beethoven vara stolta ifall de får bära hans tofflor till honom. Jesus och Buddha kommer ta hans autograf. Gud själv kommer stå lite generat och säga "jag trodde inte jag kunde skapa *så* bra artister..." och skrapa med foten, autografblocket ihanden bakom ryggen.

Det kommer nästan vara pinsamt när gud, jesus, allah och brahma kliver av tronen för att gå och se generade ut ramför trentan, men det kommer det att vara värt. för jag kommer fanimej stå längst fram när det händer.

No comments: