Thursday, July 5, 2007

Fredags + första posten

Fredag. En konstig dag;

Ett: trött efter en lång arbetsvecka tänkte jag bara ta mig hem, äta pizza, se dålig tv (stargate atlantis för er andra som ser det IBPA [i brist på annat]) och sedan somna tidigt, då jag var trött och helt slut i kroppen.

Men! Historien slutar inte där, vilket är tur för då skulle den bli rätt trist.

På pizzerian hade de en ny kille som jobbade, och de bjöd på
kycklingkebab; så självklart smakade jag på den. Den var asgod, verkligen. Saftig och mumsig. Samtidgt var det en annan kille där som smakade på'n, och vi började småprata. Han visade sig heta henrik, bo precis i närheten (typ i huset brevid) och vara någorlunda ny i göteborg; - så det naturliga var att gå hem till honom och äta pizza istället för att jag skulle sitta hemma hos mig och ha tråkigt.

Jag vet vad ni tänker. Man-Date, tänker ni. Men så var det inte.

Så! Vi gick hem till honom, lyssnade på Winnerbäck och annan bra musik, och så snart kom hans andra kompis över. Pizzan var god, musiken var bra, och ölen var bra.

Nämnde jag inte ölen? Dumt av mig: han bjöd på öl också. Och kompisen hade med sig OP. Så, vi drack öl, OP och cola, och åt pizza. Allmänt mysigt. Vi snackade skit, åt och drack och hade roligt.

Sedan, när ölen tog slut, så kom jag på att jag ju hade ett par flaskor vin hemma hos mig, så förstås var det nästa anhalt; Santa justina och Chunky Red för hela slanten. Vi rökte en del, pratade musik och film och droger och kärlek och göteborg för hela slanten, och ju mer klockan närmade sig tolv desto mer kom vi på att vi borde gå ut. Eftersom henrik var ny i stan (på sätt och vis iallafall, det är komplicerat) och kompisen, Stefan, inte ens bor här egentligen, så ledde jag vägen. Mot Skål!

Skål var trevligt, jag träffade en trevlig flicka som tyvärr var tvungen att ta hand om sina för fulla kompisar, en gammal klasskompis, och lite allmänna människor. Prata, dricka öl, käka de berömda chillinötterna och digga lite Nancy Sinatra, det som skål brukar handla om.

Sedan vidare mot sticky, för att svänga de lurviga och ragga mera. Regnet öste ner utomhus fortfarande, men det spelade ingen roll; vi var runda under fötterna och varma i kroppen.

Vi kom in på sticky utan problem, även om vakterna frågade hur mycket vi druckit som de alltid gör. (ibland har de frågat när jag varit spik nykter, och de frågar inte killen framför mig! Måste vara mitt utseende...) Sen in.

Ok, tänker ni, vadan leder detta? Varför ens ta upp detta med sticky ifall det är så tråkigt? Jo!

Väl på sticky tappade vi bort en av oss som var tillräckligt full för att inte minnas varför vi tappade bort honom, och sedan var det dans/öl/cigg som gällde. I allmänhet var det bara en trevlig kväll, med allt som hör till: prata skit, dricka öl, röka cigg, dansa lite, ragga lite.

Under kvällen träffade jag en trevlig flicka till, som jag *tror* hette anna. Jag och anna fick av någon anledning för oss att vi skulle brottas där, mitt på dansgolvet. Det var asroligt, fast nu såhär i nyktert tillstånd har jag fattat hur korkat det var. Vi höll inte igen, utan slogs för fulla muggar, och om vakterna sett oss hade jag antagligen blivit utslängd och kanske polisanmäld. Jag menar, ifall ni sett en kille som tryckte ner en tjej på dansgolvet, vad hade ni trott? Men det var roligt, ingen dog, vi garvade mycket åt det båda två, och musiken var bra.

Fast sedan kom en annan kille med öl och cockblockade mig, så jag fick slinka undan tyvärr... men det var förstås roligt ändå.

Frammemot fyra drog vi oss hemmåt, och kompisen stefan somnade på min soffa.

Ganska långt ifrån en somna-framför-tvn-kväll, som jag tänkt mig. Otroligt roligt däremot, en sån där kväll som bara smyger upp på en. Jej för sådana!

4 comments:

Sofie said...

Svamp! Definitivt en svamp! Jag ger dig en till att börja med, så får Lis och Mri lägga till ytterligare svampar!

Sofie said...

Ops det var från mig. "..." var min profil på en fejkblogg.

Sofie said...

Aargh. "Mig" = Fi.

Lisa said...

"Chunky Red" är ett jätteroligt vinnamn. Om du lade på dig några kilon kunde vi börja kalla dig det också. Kan du inte göra det, snälla?