Tuesday, July 24, 2007

Saker jag lärt mig i småland

  • Det går faktiskt att klättra upp för en ranglig stege mitt i natten på fyllan och göra inbrott i sin kompis hus
  • Småstadsbor är likadana överallt
  • Giraffer och fåglar är tydligen väldigt nära släkt, eller bilinguala
  • Den libanesiska resturangen i Växjö är ölpretto
  • Sextonåringar verkar äldre på fyllan
  • Om vinet smakar saft, så är det farligare att dricka, inte säkrare. Särskilt dagen efter
  • Epilatorer gör inte så ont som man kunde tro
  • Tjejer drar stor glädje av att tortera killar med plågsamma tjejprodukter
  • Man kan tydligen kräkas och prata i telefon samtidigt
  • Kött kan grillas på vilket sätt som helst (länge, kort, med avbrott, etc etc) och ändå bli jättegott

3 comments:

Drunken ramblings said...

Jag är glad över att kunna sprida kunskap alla dagar i veckan!

Unknown said...

Du glömde att du upptäckt att tala småländska är för stort för dig. För vackert, för nyanserat, helt enkelt för högt för låga norrlänningar som du.

Sofie said...

"Tjejer drar stor glädje av att tortera killar med plågsamma tjejprodukter."

Är det verkligen en nyhet för dig?

Och 16-åringar... ewwwww. Det kommer du att få höra mer om. Min nittonåring är ingenting, INGENTING längre.