Thursday, July 19, 2007

Lay Off The Weed

Cthulhu skulle förinta världen, jag hade redan mött honom och hans apostlar, och de var tämligen obehagliga.

Så självklart fanns det en ny Noahs ark, ofantligt stor, ett par kilometer tvärs över och jagvetinteHUR-lång. Och på denna skulle det samlas ihop en grup av varje sort, alltså en grupp hundar, en grupp chimpanser, en grupp människor, etc etc. Och självklart var det jag som skulle samla ihop alla dessa människor, djur, etc. Och det räckte inte med det, jag var tvungen att spara varje koncept som skulle överleva också, typ "demokrati", "öl", "vänskap" etc, etc. Så jag var tvungen att samla ihop alla dessa också.

Som tur var så kam de allihopa lite en och en och samlades vid torget hemhemma, där jag kunde samla ihop dem i grupper och leda upp dem på arken när den kom förbi (den kom förbi vid jämna mellanrum, typ en gång i halvtimmen), och jag var tvungen att övertala dem att gå ombord och att välja rätt dörr: ena dörren ledde dit alla djuren och människorna skulle vara, och andra dit koncepten skulle vara, och gick man fel så blev det fel. Typ om en människa gick in i konceptuniversat så upplöstes han/hon, och om ett koncept hamnade i djurdelen så försvann det.

Djuren och koncepten var rätt lydiga, men människorna var rätt fulla de flesta av dem, så de var jobbiga. Men till slut fick jag ombord dem alla, och alla, människor som djur, förvandlades till svarta katter i rullstolar med stora solglasögon, och så skapade de det nya universumet.


Drömmar är konstiga. Varför är jag inte så kreativ när det gäller min uppsats?

No comments: